Jak budu žít za 20 let

          Zapátrám rukou v kapse a vytahuju klíče, kterými odemknu dveře od bytu v jednom z mnoha mrakodrapů v centru Prahy. Když za sebou dveře zabouchnu, oddechnu si. V naprosté tmě procházím halou, ale stačí udělat pár kroků a světla se automaticky rozsvítí. Konečně jsem doma. Dva dny jsem strávil čas na place, ani na spánek jsem neměl čas. Zrovna jsme točili závěrečné scény k filmu, který se odehrává v Česku před dvaceti lety.  Vyčerpaně si sedám na gauč v obýváku a dívám se skrze skleněnou stěnu na noční Prahu. Bydlím ve třicátém pátém poschodí, výhled je odtud vážně nádherný.

 Ačkoli se snažím po dlouhé době na nic nemyslet, nejde to. Má mysl je už zvyklá stále o něčem přemýšlet a to samé se děje i teď. Vzpomínám si, jak za mnou před rokem a půl přišel můj dávný spolužák a přítel ze střední školy. Za ta léta to dotáhl až na producenta a za mnou přišel s nápadem na film, zda bych ho nezrežíroval. Nabídku jsem samozřejmě přijal.

Při natáčení se mi vybavovalo mnoho vzpomínek na mé dětství, pokud to tak můžu nazvat. Tou dobou mi bylo kolem osmnácti let, vlastně jsem byl téměř dospělý. Často jsem v té době uvažoval o budoucnosti. Jak bude svět vypadat? Čím se budu živit? Budu mít rodinu? Neměl jsem žádnou představu o svém životě, dokonce jsem ani nevěděl, co bude po mé maturitě. Dokonce jsem uvažoval nad koncem světa, o kterém všichni tak mluvili. Datum si už nepamatuju, ale myslím, že konec měl nastat někdy před Vánoci v roce 2012. Nebo 2013? Už si nejsem jistý.

Mé představy o budoucnosti vlastně až tak mylné nebyly. Nynější svět vypadá jako z nejrůznějších sci-fi filmů mého mládí. Létající vozidla jako vystřižená z Hvězdných válek, cestování vesmírem červími dírami, mimozemská diplomacie, kolonizace Marsu a dalších planet mimo Sluneční soustavu, a tak dále. Dokonce bych přísahal, že náš vrátný vypadá jako Hubert Farnsworth z animovaného seriálu Futurama.

Právě proto byla práce na našem filmu tak obtížná. Sehnat kostýmy a nespočet rekvizit z tehdejší doby, stavba interiérů a exteriérů… V dnešní době, kdy vám za okny létají dopravní prostředky, to není nic lehkého. Téměř všechnu techniku, od telefonů až po automobily, jsme si museli vypůjčit z technických muzeí. Je až děsivé, že polovina mého života, se vejde do pár místností nějakého muzea, se všemi těmi obrazy, nákresy, novinovými články a atrapami nejrůznějších technických vymožeností, které dnes jsou považovány za zastaralé, až historické. A přitom já v té době žil!

S trhnutím se proberu z proudu myšlenek. Nevím, jak dlouho jsem strávil pohledem na Prahu a vzpomínáním o tom všem. Raději bych měl jít spát. Ráno mě čeká spousta práce v postprodukci. Dnešní filmařské řemeslo už není, co bývalo. Kameraman? Toto povolání už vůbec neexistuje. Dnes jen někam do prostoru umístíte malou krabičku se strojkem, který snímá celý prostor kolem dokola, a ve finále si dílo pustíte na svém holografickém projektoru. Ani nevím, jak to celé vlastně funguje, technika nikdy nebyla mou silnou stránkou. Mně stačí, když vím, k čemu to slouží, a jakým tlačítkem se přístroj zapne a vypne, a jak snímaná scéna bude vypadat.

Nakonec opravdu vstávám a odcházím do ložnice usnout, sice krátkým, ale zaslouženým spánkem s hlavou plnou vzpomínek na dobu, kdy mě netrápila ani bolavá záda.

Autor: Tomáš Kabourek | neděle 18.1.2015 14:57 | karma článku: 8,10 | přečteno: 716x
  • Další články autora

Tomáš Kabourek

Paris, ville de l'amour et de la culture #4

Už je to nějaký ten pátek, co jsem byl v Paříži naposledy. Tehdy jsem se tam byl podívat společně s kamarádem. Je to úžasné místo plné kultury, zábavy a lásky. Jen mě mrzí že jsme do Paříže přijeli i se špatným počasím a polovinu dovolené nám pršelo. Jednou bych se tam chtěl jet znovu podívat. Už teď mi chybí odhánění tamějších černochů prodávající suvenýry.

27.3.2015 v 17:00 | Karma: 9,69 | Přečteno: 327x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Kabourek

Paris, ville de l'amour et de la culture #3

Už je to nějaký ten pátek, co jsem byl v Paříži naposledy. Tehdy jsem se tam byl podívat společně s kamarádem. Je to úžasné místo plné kultury, zábavy a lásky. Jen mě mrzí že jsme do Paříže přijeli i se špatným počasím a polovinu dovolené nám pršelo. Jednou bych se tam chtěl jet znovu podívat. Už teď mi chybí odhánění tamějších černochů prodávající suvenýry.

19.3.2015 v 19:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 230x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Kabourek

Paris, ville de l'amour et de la culture #2

Už je to nějaký ten pátek, co jsem byl v Paříži naposledy. Tehdy jsem se tam byl podívat společně s kamarádem. Je to úžasné místo plné kultury, zábavy a lásky. Jen mě mrzí že jsme do Paříže přijeli i se špatným počasím a polovinu dovolené nám pršelo. Jednou bych se tam chtěl jet znovu podívat. Už teď mi chybí odhánění tamějších černochů prodávající suvenýry.

10.3.2015 v 18:00 | Karma: 10,90 | Přečteno: 292x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Kabourek

Toulky Prahou #3

V průběhu let jsem jsem různě toulal Prahou abych si utřídil myšlenky a popřemýšlel o posledních událostí. Na své cesty jsem bral i fotoaparát - když jsem ho neměl, posloužil telefon stejně dobře - a průběžně fotil, ať už kraviny, nebo co se mi zdálo zajímavé. Jelikož na procházky vyrážím různě v průběhu roku, je možné, že se zde časem objeví pokračování...

6.3.2015 v 18:00 | Karma: 11,28 | Přečteno: 312x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Kabourek

Paris, ville de l'amour et de la culture #1

Už je to nějaký ten pátek, co jsem byl v Paříži naposledy. Tehdy jsem se tam byl podívat společně s kamarádem. Je to úžasné místo plné kultury, zábavy a lásky. Jen mě mrzí že jsme do Paříže přijeli i se špatným počasí a polovinu dovolené nám pršelo. Jednou bych se tam chtěl jet znovu podívat. Už teď mi chybí odhánění tamějších černochů prodávající suvenýry.

3.3.2015 v 17:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 323x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 513x
Jsem rádoby mladý umělec co se snaží svoji tvorbu prosadit a splnit si svoje sny.